Allt löser sig

Repeterar det i min hjärna just nu som ett mantra. Allt löser sig, allt löser sig. Allt löser sig, håller tummarna nu bara och försöker att inte oroa mig. Men har hittat en ny favoritblogg, HÄR. Att det är en kille som bloggar också gör det ännu bättre. Jag har inte sett en normal blogg från en kille i min ålder. Bara fjortisboysbloggare. Synd, kan det inte komma en kille som bloggar anonymt om hur det är att vara kille? Kanske redan finns. Får googla lite. Men iallafall, han skrev ett bra inlägg om Jantelagen.

  1. Du skall inte tro att du är något.
  2. Du skall inte tro att du är lika god som vi.
  3. Du skall inte tro att du är klokare än vi.
  4. Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.
  5. Du skall inte tro att du vet mer än vi.
  6. Du skall inte tro att du är förmer än vi.
  7. Du skall inte tro att du duger till något.
  8. Du skall inte skratta åt oss.
  9. Du skall inte tro att någon bryr sig om dig.
  10. Du skall inte tro att du kan lära oss något.
Håller med fullständigt. Men ändå så kan jag erkänna att jag styrs av det här. Eller så är det helt enkelt så att jag har rätt. Vilket jag säkert har i många fall, om att folk tror för mycket om sig själva och skriker högre än de kan hoppa. Sen har ju alla dagar då självförtroendet pendlar upp, eller ner. Så beror ju det på hur man visar det. Äh svårt att skriva om nåt som är så pass individuellt. Men men, ALLT LÖSER SIG. Hoppas jag. Gah.

Nu när jag ändå har er uppmärksamhet. Fick gå hem från skolan idag, mensvärk. Som aldrig varit så otroligt grym mot mig på dryga 3 år. Jag tog två alvedon på morgonen. Brukar hålla hela dan. Det lindrar lite, går iväg till skolan. Sen pang, kommer det fram igen. Som aldrig förr. Känner med ens att jag måste hem. Går som nåt handikapp hem, pallrar mig till medicinskåpet och tar ännu en tablett. Men jag skulle inte gjort det om det inte gjort så ont, är så sjukt rädd för att blanda såna mediciner. Tog det och kände mig sjukt illamående. La mig i soffan och måste ha somnat. För jag vaknade för ett tag sen, och värken är borta för nu iallafall. Alla trodde väl jag gick hem för att missa idrottsprovet, men då hade jag bara kunnat "glömma kläder". Missa slöjden också.. :(

Kommentarer
Postat av: hedda ;D

JAG STÅR PÅ EN BRO OCH BLOGGAR UTOMHUS I STHLM!!!!!!!



tänkte bara du ville veta det...

2009-09-17 @ 16:31:18
URL: http://heddasplace.blogg.se/
Postat av: Hannah

Allt löser sig... =)

2009-09-24 @ 12:07:03
URL: http://jecroisendieu.blogg.se/

Tänk på detta innan du kommenterar:
Reklam/spamkommentarer tas bort omedelbart.
Jag svarar inte på designfrågor
Kommentera snällt
Och sist men inte minst, tack för att du kommenterar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Presentation
Hallå där! Du har kommit till Carolines blogg. En tjej på snart 16 år som ska börja på naturvetenskapliga programmet till hösten men innan dess njuta av 10 veckors sommarlov. Bloggen handlar om min vardag som består av vänner, musik och en hel del annat. Trevlig läsning! Nedräkningar
dagar till jag fyller 16
dagar till gymnasiet börjar
dagar till jag fyller 18
dagar till N kommer hem
dagar till nyårsafton
dagar till 2012
2009
Februari Mars April Maj Juni Juli Augusti September Oktober November December
2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Kategorier
Skola Vardag Minnen Vänner Mina ppiller Musik Buzzador
RSS 2.0