Äggad


Kommer ni ihåg att jag berättade för ett tag sen när jag hade ägg i ansiktet och i håret? Jag gjorde det idag igen, och tänkte berätta om den hemmagjorda inpackningen/ansiktsmasken för er innan jag glömmer. Tipset hittade jag på BeingGirl.nu. En bra tjejsida, för övrigt. HÄR finns tipsen direkt på sidan, för andra hudtyper mm.

Ansiktsmask på äggvita

Äggvitor blir en fantastisk ansiktsmask om du har fet hud eller kombinationshud. Separera äggvitan från gulan och vispa tills den skummar. Lägg på ansiktet och låt torka. Låt den sitta kvar på ansiktet i 10-15 minuter innan du sköljer av den.

Du märker omedelbart att din hud är fastare, att porerna är mindre och att den oljiga glansen har försvunnit. Använd inte mer än en gång i veckan.

Hårbalsam på äggula
Fantastiskt för både fett hår och kluvna toppar. Du kan lägga i den här medan du gör ansiktsmasken på äggvita. Vispa en äggula. Häll i en matsked olivolja och vispa igen. Häll i en mugg vatten och blanda noga innan du lägger blandningen i håret. Skölj med kallt vatten så att ägget inte tillagas.
(Så att ägget inte tillagas, hahaha.)

Har provat det ett fåtal gånger nu och tycker det funkar bra. Det kanske inte är sådär supermysigt men resultatet blir sjukt bra. Särskilt ansiktsmasken, charmen med denna tycker jag är att man vet exakt vad som är i. Inga konstiga kemikalier med andra ord. Prova!

Kommentarer

Tänk på detta innan du kommenterar:
Reklam/spamkommentarer tas bort omedelbart.
Jag svarar inte på designfrågor
Kommentera snällt
Och sist men inte minst, tack för att du kommenterar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Presentation
Hallå där! Du har kommit till Carolines blogg. En tjej på snart 16 år som ska börja på naturvetenskapliga programmet till hösten men innan dess njuta av 10 veckors sommarlov. Bloggen handlar om min vardag som består av vänner, musik och en hel del annat. Trevlig läsning! Nedräkningar
dagar till jag fyller 16
dagar till gymnasiet börjar
dagar till jag fyller 18
dagar till N kommer hem
dagar till nyårsafton
dagar till 2012
2009
Februari Mars April Maj Juni Juli Augusti September Oktober November December
2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Kategorier
Skola Vardag Minnen Vänner Mina ppiller Musik Buzzador
RSS 2.0