Upp med dig caroline, sluta prata med dig själv

Nästan så att en hel dag gick utan att jag bloggade. Men det är så mycket nu, med skola och allt. Kommer ta typ en månad att komma in i rutinerna igen. Igår stannade jag uppe lite för sent, fy på mig. Vad gjorde jag? Satt och kladdade. Kladdade i 40 minuter då jag lika gärna kunnat sova. Men det var som nån sorts.. tyst protest. "Jag vill inte gå till skolan. Kanske om jag är uppe för sent så kommer jag inte höra väckarklockan imorgon och komma alldeles för sent." Men nej, kom iväg till skolan. Om än alldeles för tidigt. Jag känner mig bara så trött och seg. Och en sak till, jag måste börja tänka på vad jag säger till folk. Eller typ spela in mig själv under en konversation, flera har sagt att jag blivit bitchig över sommaren (?). Hormoner är det, måste vara det. Men det är asjobbigt med skola igen. Känner mig inte alls motiverad. Nu får vi allt fler uppgifter från lärarna om framtiden. Jag har ingen aning om vad jag vill göra. Typ, ta studenten. Göra något efter det, sen studera igen. Skaffa familj osv. Inte många 15 åringar som vet va de vill göra i framtiden. Men fan va det känns bra att vara äldst på skolan, haha! ;) Alla små glor och är skitstöriga. Men ändå.

Nu till det jag menade med rubriken. (Varför ska jag alltid komma iväg från ämnet jag ska skriva om..?) Jag somnade idag efter skolan. Skulle ta en "power nap" på 20 minuter. Hur fan klarar folk det? Jag vaknade 3 timmar senare. Jag fick prata med mig själv i huvudet för att komma upp. Ungefär "Men upp med dig nu! Sluta ligg här och lata dig." Jag fick vara min egen general. Ungefär.

Kommentarer

Tänk på detta innan du kommenterar:
Reklam/spamkommentarer tas bort omedelbart.
Jag svarar inte på designfrågor
Kommentera snällt
Och sist men inte minst, tack för att du kommenterar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Presentation
Hallå där! Du har kommit till Carolines blogg. En tjej på snart 16 år som ska börja på naturvetenskapliga programmet till hösten men innan dess njuta av 10 veckors sommarlov. Bloggen handlar om min vardag som består av vänner, musik och en hel del annat. Trevlig läsning! Nedräkningar
dagar till jag fyller 16
dagar till gymnasiet börjar
dagar till jag fyller 18
dagar till N kommer hem
dagar till nyårsafton
dagar till 2012
2009
Februari Mars April Maj Juni Juli Augusti September Oktober November December
2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Kategorier
Skola Vardag Minnen Vänner Mina ppiller Musik Buzzador
RSS 2.0