Min första och sista dag på Smak resturang

*Samlar kraft* Fyfan, hade nog behövt sova en vecka i sträck för att orka skriva detta.. Men ja, som ni vet skulle jag börja jobba igår. Från 9-17 (?) redan då anade jag ugglor i mossen. Varför skulle en sommarjobbare jobba heltid? Men jag sa inget om det. Farfar var glad för min skull, att jag fått sommarjobb och så så han erbjöd sig att skjutsa mig dit. Vi körde dit och kom fram i god tid. Porten jag skulle gå igenom var låst. Tack för det liksom. Så fick vi gå runt för att komma fram till entredörren. Inget svar där heller. Så såg vi nån sorts leveransdörr, sista försöket nu tänkte jag. Efter att ha ringt på ett bra tag öppnar det en till synes förvirrande kock. "Eh.. hej?" "Ja jag är Caroline, jag som skulle sommarjobba här" "Va?" "Ja jag pratade med Helena innan, hon sa att hon skulle ta emot mig." "Eh.. jaha. Hon kommer inte idag. Men kom in du då, gå in och sätt dig i resturangen bredvid *något namn*" Redan nu va jag sjukt nervös. Va? Skulle inte min handledare komma? Jag fick leta mig igenom korridorerna tills jag hittade resturangerna. Där satt en till kille, en till kock. Med fötterna på ena stolen med en kaffe i handen. Kollade snortigt på mig när jag försiktigt satte mig bredvid honom. Han presenterade sig inte.. sen kom den andra kocken in. Och sa något om att jag skulle vara här för Helena fixat det osv osv.. jag ville bara springa därifrån. Då började de fråga mig massa. "Kommer du från nån skola? Vem har skickat hit dig? Hur länge ska du va här? Vad ska du göra? Får du betalt? Var bor du? Hur gammal är du?" Jag svarade på det jag kunde. Fast att hela situationen kändes grymt kränkande. Nästan som att de satt och lekte med mig. Mitt diskussionssinne var som bortblåst. Inget kritiserande flög upp i mina tankar här inte. Kände mig som en rädd liten flicka som blivit inkastad på dagis ensam. Vi satt där tysta efteråt tills att de gick därifrån. Vi kan kalla kockarna piff och puff. Piff sa till mig att jag skulle vänta tills nån av tjejerna kom och tog hand om mig. Så där satt jag, tyst som en mus i en enorm resturang. Det enda man hörde var städarens svepande med golvmoppen. Jag letade runt efter en klocka eftersom mobilen dött. Men såg ingen. Just my luck.

Del II kommer senare. Får bara ont i magen av att tänka på allt just nu.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Lite skit!

2009-07-14 @ 13:27:27
URL: http://hxx.blogg.se/
Postat av: Jonna

Fan =(

2009-07-14 @ 16:58:45
Postat av: Paulina

Kolla och kommentera bilderna på min blogg vetja! :)

2009-07-14 @ 20:43:05
URL: http://paulinasphoto.blogg.se/

Tänk på detta innan du kommenterar:
Reklam/spamkommentarer tas bort omedelbart.
Jag svarar inte på designfrågor
Kommentera snällt
Och sist men inte minst, tack för att du kommenterar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Presentation
Hallå där! Du har kommit till Carolines blogg. En tjej på snart 16 år som ska börja på naturvetenskapliga programmet till hösten men innan dess njuta av 10 veckors sommarlov. Bloggen handlar om min vardag som består av vänner, musik och en hel del annat. Trevlig läsning! Nedräkningar
dagar till jag fyller 16
dagar till gymnasiet börjar
dagar till jag fyller 18
dagar till N kommer hem
dagar till nyårsafton
dagar till 2012
2009
Februari Mars April Maj Juni Juli Augusti September Oktober November December
2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Kategorier
Skola Vardag Minnen Vänner Mina ppiller Musik Buzzador
RSS 2.0