Ni ska bara veta

Jag är så bra. Såååå bra. Idag klara jag nånting jag inte trodde jag skulle klara. Men det gjorde jag. Där ser man. Lite kämparglöd har man alltid. Nej, nu är det inte idrotten jag menar. Men en annan grej som jag också är stolt över mig själv med att jag pluggat. Pluggat som fan. Kemi då alltså, bara lite kvar och sen fysiken.
Såhär gör jag när jag pluggar: (Förutsatt att jag har en vecka på mig).

Måndag: Markera med märkpenna över det viktigaste i texten.
Tisdag: Läsa
Onsdag: Läsa + Sammanfattning
Torsdag: 50% Av uppgifterna
Fredag: De sista av uppgifterna
Lördag & Söndag: Repetition

Att ha bra betyg är ikke lätt. Men det systemet funkar för mig. Nu är jag så jäkla studiemotiverad av nån anledning. Fast det gäller inte alla ämnen. Men, jag har haft ont i huvudet idag. Mensvärk som fan också. Fast det fatta ju inte idioterna i skolan som bara skrek och verkade mer störiga än annars. Glömde nästan! Jag hade ont i halsen också, eller om jag ska böja det rätt. Jag har ont i halsen. Igårkväll var jag rädd att jag skulle vakna förkyld, men jag vaknade bara av min extremt läskiga dröm. Jag kan säga såhär, jag har sett för mycket på The secret life of the american teenager och bevakar alldeles för många mammabloggar. Läskigt..

Uh kände mig så ofräsch idag. Men jag har lite svårt att vänja mig med min nya dygnsrytm. Att gå och lägga mig vid 22 alltså. Tiden bara rusar iväg när man sitter vid datorn.. sen kommer man på att man måste duscha innan man lägger sig. "Äsh det gör jag imorgon bitti" fast det glömmer man ju såklart, så ligger man och snoozar 100 gånger och får bråttom iväg till skolan. Men, jag försöker ju få mitt hår att inte bli så fett alltid. Att avvänja det med lyxen att bli tvättat varje dag, för då stressar man talgkörtlarna tydligen och håret blir mer fett. Ska prova att tvätta det färre gånger i veckan fram tills nian börjar för och se om det funkar. Tvivlar på det, pga mina hormoner som jag ärvt. (Och ja, just därför har jag fått så mycket finnar just nu. Mensen + massa choklad och skit till påsk). Men nu har jag lagt av med chokladen. Så en förbättring borde ni se snart.. ;)

Nu är det snart för lite plugg till. (Denna gången håller jag faktiskt det).

Kommentarer

Tänk på detta innan du kommenterar:
Reklam/spamkommentarer tas bort omedelbart.
Jag svarar inte på designfrågor
Kommentera snällt
Och sist men inte minst, tack för att du kommenterar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Presentation
Hallå där! Du har kommit till Carolines blogg. En tjej på snart 16 år som ska börja på naturvetenskapliga programmet till hösten men innan dess njuta av 10 veckors sommarlov. Bloggen handlar om min vardag som består av vänner, musik och en hel del annat. Trevlig läsning! Nedräkningar
dagar till jag fyller 16
dagar till gymnasiet börjar
dagar till jag fyller 18
dagar till N kommer hem
dagar till nyårsafton
dagar till 2012
2009
Februari Mars April Maj Juni Juli Augusti September Oktober November December
2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Kategorier
Skola Vardag Minnen Vänner Mina ppiller Musik Buzzador
RSS 2.0