A serious of medelmåttiga events

Gud vilken dag. Vilken j ä v l a dag. Känner bara att enda stort hat mot människor idag. De som ska känna sig träffade läser inte detta, men ändå. För det första så fattar jag inte hur man kan gå runt och snacka skit om nån till en persons (mina då) vänner. Och sen inte tro att jag ska få reda på det, eller att man använder mig i samtal som om jag vore nån djävul. Typ att man behöver gå på bup samtal för mig (Barn och ungdomspsykiatrin, verkar som ingen vet vad det står för). Min första reaktion på det jag fick höra var skratt-ilska-lite mer ilska-och så liiite mer. Jag har aldrig avskytt nån tidigare som jag gör med henne. Hennes blotta närvaro irriterar mig. Har aldrig pratat om det förut i bloggen, så ni som inte är "med" i det hela vet inte vad det handlar om. Men jag kan säga såhär, tjejen som drar in mig i massa skit och möten med lärarna osv har en lite för livlig fantasi. Börjar gråta för minsta lilla, särskilt när man säger emot när hon har fel om något. (Typ att man inte kan få barn om man är tatuerad i svanken? HAHAHA). Det går inte att ha en know it all attityd när man inte har alla fakta bakom sig. Tjejen tror seriöst livet är en dokusåpa. Hon är 16 år och kan inte ta en konflikt själv, utan måste ha lärare med bakom sig. Det gjorde jag senast i... förskolan? Och det känns som ingen riktigt fattar situationen heller. Lärarna är ja.. på hennes sida. Hur de nu kan vilja vara det, hade jag varit lärare hade jag tyckt det varit sjukt omoget att hålla på så som hon gör. Framför mig fjäskar hon när hon väl öppnar munnen och bakom ryggen på mig förvrider hon det hela. Från henne lät det som att "Vi ignorerar varann, jag fjäskar inte. Det är du som är paranoid". Dagen efter till en annan lät det "Hon ignorerar mig." Vafan är det hon vill ha ut ur det hela? När jag pratar jag med henne mobbar jag henne, när jag inte pratar med henne fryser jag ut henne. Det är ju lätt för alla andra att säga skit i henne, låt henne inte få nån av din tid. Men det är ju det hon kommer få, hon kör ett fult spel. Och jag kan inte köra lika fult tillbaka för då springer hon till lärare och börjar gråta så fort jag börjar försvara mig själv och tar all uppmärksamhet igen. Och det är snart slutbetygen det gäller.

Funderade på ifall jag skulle publicera detta eller inte. Men vafan, det är min blogg och vi har tryckfrihet i Sverige.
Puh, va skönt det var att få ut allt det. Nu känns det mycket bättre.

Kommentarer
Postat av: melina

villlllll.. ärliiiigt...... sllllååå. henneeeeeeeeeeeeeee. men du måste säga till dina föräldrar för du kommer inte vinna över henne när alla lärarna är på hennes sida

2009-12-10 @ 16:35:41
Postat av: julia

om hon anmäler dig igen så måste du göra något seriöst, verkligen visa för lärarna att det inte är sant och du kan ju också ta in oss andra för vi har varit där i många situationer då hon har sagt att du har gjort saker

2009-12-10 @ 16:46:31
URL: http://erlingsdottir.blogg.se/

Tänk på detta innan du kommenterar:
Reklam/spamkommentarer tas bort omedelbart.
Jag svarar inte på designfrågor
Kommentera snällt
Och sist men inte minst, tack för att du kommenterar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Presentation
Hallå där! Du har kommit till Carolines blogg. En tjej på snart 16 år som ska börja på naturvetenskapliga programmet till hösten men innan dess njuta av 10 veckors sommarlov. Bloggen handlar om min vardag som består av vänner, musik och en hel del annat. Trevlig läsning! Nedräkningar
dagar till jag fyller 16
dagar till gymnasiet börjar
dagar till jag fyller 18
dagar till N kommer hem
dagar till nyårsafton
dagar till 2012
2009
Februari Mars April Maj Juni Juli Augusti September Oktober November December
2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Kategorier
Skola Vardag Minnen Vänner Mina ppiller Musik Buzzador
RSS 2.0