(Y)

Bra Caroline, du kan verkligen muntra upp dig själv. Jag är hemma idag, sjuk. Fortfarande ont i halsjäveln. -.- Så jag googlar på ont i halsen och diverse halssjukdomar. Allt från körtelfeber till halscancer. Okej där överdrev jag, men jag hittade detta här. Jag vill inte ha halsfluss igen. Bara ordet skrämmer skiten ur mig. Jag har inte kysst nån på sistonde heller (haha) så har jag det är jag smittad genom en nysning. Grr.. ja men man blir sån av att sitta hemma själv och titta på djurdokumentärer och dricka juice med vitaminer i fast det gör ont. Ibland är jag lite av en hypokondriker. I andra fall är jag inte rädd alls.

"Vid virusinfektioner hjälper inte antibiotika, men sjukdomen brukar läka inom en vecka utan behandling."
Därför är det bra att ha en blogg så man vet hur länge man har haft ont, haha. Det är rätt kul ändå att sitta hemma och fundera och självdiagnostisera sig själv. Jag klämmer mig på halsen som läkarna alltid gör annars. Men skiter i att jag inte kommer känna nån skillnad ändå, jag går inte runt och känner mig på halsen dagarna i ända? Jag säger till mig själv att gapa stort, men ser inget ju. Eller jo jag ser att jag behöver borsta tänderna.

Funderar på att ringa pappa och fråga honom hur han tycker vi ska göra. Fast han är likadan som jag. Hostar jag lite och är förkyld är han säker på att jag har dubbelsidig lunginflammation fast jag knappt har feber för det har banne mig han haft. Mamma är mer vettig, hon kör på den bästa metoden. Glass och kamomillte. Men hon skulle varit ledig idag men va tvungen att jobba ändå. So im on my own..

"Halsmandlarna kan drabbas av flera infektioner med symtom som liknar halsfluss. En virussort som är vanlig bland barn och tonåringar ger så kallad körtelfeber. Då svullnar halsmandlarna också upp och får varproppar."
"Även bihåleinflammation och öroninflammation kan förekomma i efterförloppet av en halsfluss."

Herre min gud som min syrra säger. Jag ska nog sluta läsa den där texten nu. Är skitstressad, har matteprov imorgon. Har massa tid till och plugga nu men känner mig bara hängig. Ska jag gå nånstans så känns det som allt snurrar när jag reser mig. Alla tycker kanske det är skönt att slippa kommentatorn.

Ja jag vet, jag är bäst på att tycka synd om mig själv.

Kommentarer
Postat av: julia

när jag var sjuk hade jag ont i halsen.. men jag hade också feber så det kanske inte var jag som smittade dig då.. hehe

2009-10-21 @ 19:25:58
URL: http://erlingsdottir.blogg.se/

Tänk på detta innan du kommenterar:
Reklam/spamkommentarer tas bort omedelbart.
Jag svarar inte på designfrågor
Kommentera snällt
Och sist men inte minst, tack för att du kommenterar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Presentation
Hallå där! Du har kommit till Carolines blogg. En tjej på snart 16 år som ska börja på naturvetenskapliga programmet till hösten men innan dess njuta av 10 veckors sommarlov. Bloggen handlar om min vardag som består av vänner, musik och en hel del annat. Trevlig läsning! Nedräkningar
dagar till jag fyller 16
dagar till gymnasiet börjar
dagar till jag fyller 18
dagar till N kommer hem
dagar till nyårsafton
dagar till 2012
2009
Februari Mars April Maj Juni Juli Augusti September Oktober November December
2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Kategorier
Skola Vardag Minnen Vänner Mina ppiller Musik Buzzador
RSS 2.0