Prao, oväntat bra och oväntat dåligt.

Asså nej, diskmaskinen piper. Jäkla bekräftelsebehov den saken har asså. Piper i tid och otid hela tiden. Nu har jag satt mig ner, slappnat av och ska börja blogga och det tänker jag göra också. Jag styr över diskmaskinen, inte tvärtom. Men kom hem för inte så länge sen. Kommer nog bli en jäkla roman om jag inte lägger band på mig. Kom dit imorse, men vaknade sjuuukt sent. Stängde av klockan i sömnen igen. Fick stressa som fan, sen hittade jag inte mobilen eller nåt. Missade första bussen men kom på nästa och hittade lätt. Skulle in i själva rekryteringsbyggnaden. Går in där och förbi ett rum där massa fjortisar och halvgangsters sitter. Går förbi vidare för det där kan väl knappast va praktikanterna? Hittar inget annat och frågar nån vart vi ska va. Gick precis förbi det tydligen, jaha då är det väl bara att gå tillbaks dit.



Vi sitter där i en timme, får information och namnbrickorna. Det står olika avdelningar på allas och jag blir förvirrad. Kardiologen? Vad är det? Och en fjortis utbrister "HAHA jag fick BB! OMG hahaha!" Och det enda jag tänker är "Men där vill ju jag vara. Gah.. så orättvist. -.-" Senare går det upp för mig var kardiologen är för något. Kardiac är ju hjärt-nånting på engelska. Kanske kan va lite intressant ändå tänker jag?

Men när jag väl hittat dit efter lunch får jag själv leta upp min handledare. Som verkar helt snurrig vilket får mig att bli än mer nervös och pulsen går upp. Hon visar mig hur man tar pulsen sen och sånt. Den är väldigt hög på mig. "Oj är det så skrämmande här?" Ja vad ska man svara? "Ja, dels för min extremt dåliga kondition och kanske lite för att jag är nervös." Men avdelningen är inget vidare. Får bädda sängar och bara glida efter andra hela tiden. Gillar inte att känna mig som ett bihang, inte på en sån trög avdelning heller. Gamla som ligger och sover hela dagarna. Syon som fixade det till mig för att jag "Var en sån elev som lätt blev uttråkad" Jadu, mission failed säger jag bara.

Kommentarer

Tänk på detta innan du kommenterar:
Reklam/spamkommentarer tas bort omedelbart.
Jag svarar inte på designfrågor
Kommentera snällt
Och sist men inte minst, tack för att du kommenterar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Presentation
Hallå där! Du har kommit till Carolines blogg. En tjej på snart 16 år som ska börja på naturvetenskapliga programmet till hösten men innan dess njuta av 10 veckors sommarlov. Bloggen handlar om min vardag som består av vänner, musik och en hel del annat. Trevlig läsning! Nedräkningar
dagar till jag fyller 16
dagar till gymnasiet börjar
dagar till jag fyller 18
dagar till N kommer hem
dagar till nyårsafton
dagar till 2012
2009
Februari Mars April Maj Juni Juli Augusti September Oktober November December
2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Kategorier
Skola Vardag Minnen Vänner Mina ppiller Musik Buzzador
RSS 2.0