Bloggenkät

1. Hur länge har du bloggat?
I dryga 3 år utspritt på olika adresser.

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut innan du själv började blogga?
Hmm.. väldigt okänt. Väääldigt okänt. Men det var en ny och intressant värld.

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Nevnarien

4. Hur känner du nu inför dina allra första blogginlägg?
Blä. De är borttagna sen länge från min första blogg men det jag kommer ihåg, I don't like.

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Regelbundet, runt 20. Lite då och då, runt 30 till.

6. Hur många procent av de bloggar du läser är dagboksbloggar och inte ämnesbloggar (som t.ex. teknik- eller modebloggar och politiska bloggar)?
De flesta, skulle nog säga 95% är dagboksbloggar.

7. Nämn en bloggare som verkar vara väldigt, enormt jätteolik dig, vars blogg du tycker om.
Stilrobin

8. Nämn en bloggare som verkar lik dig, vars blogg du tycker om.
KISSIE, SO ME! Nej skoja, men EllaMarie. Båda är lite lillgamla osv.

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
HA! De älskar det, att snoka runt utan att behöva fråga mig vad jag gjort idag och få reda på allt som försigår i mitt huvud. Pappa tycker det är fånigt, men han har ju ingen koll på vad en blogg är och har (hoppas jag inte) inte läst min blogg.

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja det gör dom nog. Lika gnällande som i verkliga livet. Eller? ;)

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg?
Mjo, still getting there. Men ibland blir det för mycket, men det är så jag skriver. Blottat liksom. Sen var det ju inte meningen att vissa skulle få reda på att jag t.ex börjat med ppiller men det är inga som är i min närhet som läser min blogg som jag inte litar på.

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om och anledningen till det.
Bråk, konflikter. Innan har jag gjort det. Och det skapar så jäkla lätt tjafs. Jag är väldigt mån om mina vänner, och när jag känner mig undantryckt så gör jag verkligen det. Och vill såklart i samma veva skriva om det. Men det gäller att hålla sig i styr på tangentbordet.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
Om du menar att få kommentarer: ingen alls. Hade jag gjort det hade jag slutat blogga för längesen. 99% av mina inlägg har 0 kommentarer.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Delvis, samtidigt så kan man lätt försköna sig genom internet. Men också få reda på nån innersta tankar/funderingar. Både och, vill säga.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej, men däremot genom forum.

16. Kan det vara ”skadligt” att blogga?
Det kan säkert skapa en viss stress ibland. Och ett beroende.

17. Bloggar du om två år? I så fall: är ditt bloggande annorlunda då?
Jadå det gör jag. Då går jag i tvåan på gymnasiet och ska börja trean. Jag tror inte det är så annorlunda, förutom att det är mer bilder inblandat och mer gnäll om matteläxor hehe.

18. Har bloggarna någon inverkan på vår kultur?
Jadå, större för vart år.

19. Vad har bloggskrivandet betytt för dig?
En chans att få skriva och yttra mina tankar utan att få skrivkramp i en vanlig dagbok. Det har också hjälpt mig i mitt skrivande. I början skrev man skitdåligt, nu kan jag använda skrivandet och språket i många situationer utan problem. Jag kan anpassa min ton i språket, formellt, argt, lätt, svårskrivet osv.

20. Vad har bloggläsandet betytt för dig?
Jag har fått en större inblick i hur andra kan leva sitt liv. Hur man kan förbättra sitt eget, man får ju massor med tips dagligen! Och det är som att läsa en never ending bok :)


Kommentarer
Postat av: julia

carro jag smakade de nya ballerina! det var så jävla goda så att det är otroligt, eller ja något sånt. Att doppa dom i mjölk var ännu godare, ååh. jag vill ha mer

2010-02-25 @ 02:21:41
URL: http://erlingsdottir.blogg.se/
Postat av: tiny

Jag läste självklart igenom hela eftersom jag inte har nått liv, haha.



@julia - de är grymt äckliga.

2010-02-25 @ 14:20:56
URL: http://tinymind.blogg.se/
Postat av: Emelie <3

åh vilken mysig blogg du har (:

Kramis <3

2010-03-14 @ 01:41:36
URL: http://hahaha.blogg.se/

Tänk på detta innan du kommenterar:
Reklam/spamkommentarer tas bort omedelbart.
Jag svarar inte på designfrågor
Kommentera snällt
Och sist men inte minst, tack för att du kommenterar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Presentation
Hallå där! Du har kommit till Carolines blogg. En tjej på snart 16 år som ska börja på naturvetenskapliga programmet till hösten men innan dess njuta av 10 veckors sommarlov. Bloggen handlar om min vardag som består av vänner, musik och en hel del annat. Trevlig läsning! Nedräkningar
dagar till jag fyller 16
dagar till gymnasiet börjar
dagar till jag fyller 18
dagar till N kommer hem
dagar till nyårsafton
dagar till 2012
2009
Februari Mars April Maj Juni Juli Augusti September Oktober November December
2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Kategorier
Skola Vardag Minnen Vänner Mina ppiller Musik Buzzador
RSS 2.0