Die another day

Har tråkigt, så passar på att blogga. Skulle berätta mer om dan hade jag tänkt, kommer inte på så mycket för det. Eller jo, att jag är glad för att jag inte valde nån samhällslinje på gymnasiet. Tycker so är rätt drygt i skolan nu. Vi har blivit matade med massa om andra världskriget i tyskan + med filmen schindlers list (Som btw står för Schindlers lista, för listan han skrev om judarna han skulle rädda. Inte att han var listig) så ska vi backa tillbaks nu och läsa om första världskriget. Får lägga manken till ändå för att behålla mitt betyg.

Just det, utvecklingssamtalet var det jag skulle komma till. Vädret när man skulle dit sög iallafall. Det har börjat snöa, igen. It sucks bad. Omdömena överlevde iallafall. Jag har grymt svårt att ta kritik, fortfarande. Men denna gången var det inte nån lärare som riktade den åt mig utan min egen mentor som klagade på vissa saker. Samtalet ledde inte nånvart. Varken för min del eller för skolans. Jag kunde inte utvärdera mina 4 skolår. Sådär direkt, mer än att jag tycker att skolan borde fixa nån form av uppehållsrum som antagligen hade minskat skadegörelsen avsevärt. Jag berättade att jag var orolig för tyskan, med den nya läraren och mitt betyg. Men det kunde inte hjälpas så mycket det heller. Det är mycket snack och liten verkstad.

LYSSNA PÅ DENNA!


Kommentarer
Postat av: julia

Det är alltid så: ja men vad tycker du att du/skolan skulle kunna förbättras?

man säger: blabla

de: ja men du kan ju själv börja med det det gör så att iallfall en person gör så..



nödvändigt..

2010-02-19 @ 08:08:53
URL: http://erlingsdottir.blogg.se/

Tänk på detta innan du kommenterar:
Reklam/spamkommentarer tas bort omedelbart.
Jag svarar inte på designfrågor
Kommentera snällt
Och sist men inte minst, tack för att du kommenterar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Presentation
Hallå där! Du har kommit till Carolines blogg. En tjej på snart 16 år som ska börja på naturvetenskapliga programmet till hösten men innan dess njuta av 10 veckors sommarlov. Bloggen handlar om min vardag som består av vänner, musik och en hel del annat. Trevlig läsning! Nedräkningar
dagar till jag fyller 16
dagar till gymnasiet börjar
dagar till jag fyller 18
dagar till N kommer hem
dagar till nyårsafton
dagar till 2012
2009
Februari Mars April Maj Juni Juli Augusti September Oktober November December
2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Kategorier
Skola Vardag Minnen Vänner Mina ppiller Musik Buzzador
RSS 2.0