Förlåt på förhand

Nu ska jag blogga. Behöver bara tänka efter lite, vad har hänt idag. Jo samma dag som Kissie skulle operera brösten så hade jag läkartid. (10 minuter innan hon skulle in på operation haha). På ungdomsmottagningen, hos en gynekolog. Var mer nervös än vad som behövdes. Min läkare var jättesnäll och förstående. Besöket tog 20 minuter bara. Hon tog mitt blodtryck och det var normalt för en tonåring. Normalt! Puh. Jag som varit så orolig för det. Hon vägde mig, som tur var hade jag gått upp alla kilon jag gått ner i Tyskland. Trodde inte det, men som tur var hade jag det. Hon frågade mig lite frågor om sjukdomar i släkten, hur länge jag haft besvär med min mens och när jag har ont. Och så fick jag två alternativ, antingen börja med starkare smärtstillande i en halvårskur som skulle hjälpa kroppens hormoner. Eller börja med ppiller. Ppillrena kunde även hjälpa min hy och mitt feta hår. Jag kände att kunde jag slå tre flugor i en smäll (?) och iallafall försöka med ppillrena skulle det kännas bäst.


Så pratade vi lite om olika sorter så föreslog hon att jag skulle börja med en sort som heter Yasminelle. En rätt bra nybörjarsort med inte så mycket hormon i, alltså mindre risk för biverkningar. Och det är känt att det hjälper mot fet hy/hår. Har läst runt lite på internet, 90% har avgudat det och 10% säger att det är det sämsta på marknaden. Ska iallafall prova det i 3,5 månad innan jag kommer tillbaks för återbesök och se hur det har funkat. Är lite rädd men samtidigt hoppfull om att det kommer bli lättare för mig efter det. HA! Till receptionisten som sa att jag inte kunde få det ifall jag inte var sexuellt aktiv. Men till rubriken, så beter jag mig konstigt de här 4 månaderna framöver så är det nog inte jag som talar utan hormonerna. Säg till mig isåfall, ifall jag säger nåt dumt så jag kan tänka på det. Blev rätt mycket om preventivmedel nu. Men ja, det blir så ibland. Nu ska jag ta nåt att äta och kolla på Andra Avenyn :D

Kommentarer
Postat av: nada

från och med idag känner jag inte dig:D



HAHAHA<3

2010-02-03 @ 18:31:27

Tänk på detta innan du kommenterar:
Reklam/spamkommentarer tas bort omedelbart.
Jag svarar inte på designfrågor
Kommentera snällt
Och sist men inte minst, tack för att du kommenterar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Presentation
Hallå där! Du har kommit till Carolines blogg. En tjej på snart 16 år som ska börja på naturvetenskapliga programmet till hösten men innan dess njuta av 10 veckors sommarlov. Bloggen handlar om min vardag som består av vänner, musik och en hel del annat. Trevlig läsning! Nedräkningar
dagar till jag fyller 16
dagar till gymnasiet börjar
dagar till jag fyller 18
dagar till N kommer hem
dagar till nyårsafton
dagar till 2012
2009
Februari Mars April Maj Juni Juli Augusti September Oktober November December
2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Kategorier
Skola Vardag Minnen Vänner Mina ppiller Musik Buzzador
RSS 2.0