Gymnasiestress, ones again

Herregud, kan inte denna känslan lägga sig nångång? I vissa stunder blir jag så rädd att jag känner att jag ska kissa på mig. (Ni fattar..) Ni vet innan var jag ju så glad över att äntligen bestämt mig om gymnasiet. Det var jag, tills i måndags förra veckan när jag tyckte att mentorstiden gick så trögt framåt så jag bläddrade i lite tidningar som låg framför mig. Där såg jag en tidningsartikel angående gymnasiet, och såg en liten kolumn som jag så önskar att jag aldrig vilat ögonen på. Där stod det nämligen de 3 skolor i Malmö som vars elevers föräldrar har mest välbetalda yrken och har längst utbildning. De första två visste man om, snobbskolor med råge. Då tänkte jag vidare, vad ligger på tredje plats? Einar hansen. Skolan jag ska gå på, som jag äntligen hade valt. Jag som i flera månader ratat dessa snobbskolor. Visst, att ens föräldrar har välbetalda yrken och lång utbildningstid behöver inte betyda nåt. Men att de fanns på samma lista som de två andra, där eleverna är bortskämda och anser sig vara lite bättre än andra. Skrämde skiten ur mig totalt. Jag vågar inte ens titta på ansökningsdatumen för omval, jag vågar eller snarare orkar inte ta upp den frågan med mig själv igen. Orkar inte med den stressen, de frågorna, den ångesten. Jag hade ju valt. Vem i helvete är det som vill jävlas med mig?

Kommentarer

Tänk på detta innan du kommenterar:
Reklam/spamkommentarer tas bort omedelbart.
Jag svarar inte på designfrågor
Kommentera snällt
Och sist men inte minst, tack för att du kommenterar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Presentation
Hallå där! Du har kommit till Carolines blogg. En tjej på snart 16 år som ska börja på naturvetenskapliga programmet till hösten men innan dess njuta av 10 veckors sommarlov. Bloggen handlar om min vardag som består av vänner, musik och en hel del annat. Trevlig läsning! Nedräkningar
dagar till jag fyller 16
dagar till gymnasiet börjar
dagar till jag fyller 18
dagar till N kommer hem
dagar till nyårsafton
dagar till 2012
2009
Februari Mars April Maj Juni Juli Augusti September Oktober November December
2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Kategorier
Skola Vardag Minnen Vänner Mina ppiller Musik Buzzador
RSS 2.0