Caroline snackar - komplex.

Varför ska vi tjejer ha så mycket press på oss? Trycka ner oss själva och aldrig tycka vi duger. Vi kan alltid va snyggare, smartare eller snällare. Vi är så snabba på att va självkritiska. Och jag för den delen, har haft komplex för det mesta. Det har varit de mest fåniga grejerna. Som ingen annan ser. Antingen är man för tjock, för smal. För stort huvud, konstiga öron eller annat. Lägg det åt sidan tjejer, det tar bara onödig tänketid och det är ingen annan som tänker på det. Påpekar de nåt är de bara dumma i huvudet. Uppskatta det du har som är just dig, va nöjd med dig själv. Det vinner du på i slutändan. Trivs du med dig själv spelar det ingen roll vad andra säger.
(Blondinbella inlägg här ja hehe. Men det kan inte sägas för få gånger. Och det är inte för jag fick komplimanger idag nej.)

Idag är det fredag. WOHO. Godis, choklad. Omajgad. Det känns som det va så längesen. Ska ringa mamma snart och be henne köpa hem ljus sirap. Ska baka idag ;) För att förgylla dan ännu mer. Det var en lugn och bra dag. Håltimme på tyskan och sovmorgon. Hade bara 2,5 lektion idag och vi kolla film på svenskan så det va gött (Y) Och jag fick många komplimanger idag. Som jag har svårt för att ta för mig, men ändå. Att jag är fin i uppsatt, som jag har svårt för. Tehe. Och att kajal passar mig. :D Och det bästa av allt, att jag är "kurvig" och "fin". Oh jag dör, när det väl händer blir man jätteglad inombords. Funderar på att göra en videoblogg imorgon. Maybe maybe.


Kommentarer
Postat av: Marigona

Goooooo Carrooooooo:D!! älskar din blogg du är ju jätte duktig, fortsätt med det så ska jag fortsätta läsa:)<3

2010-01-20 @ 20:48:37

Tänk på detta innan du kommenterar:
Reklam/spamkommentarer tas bort omedelbart.
Jag svarar inte på designfrågor
Kommentera snällt
Och sist men inte minst, tack för att du kommenterar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Presentation
Hallå där! Du har kommit till Carolines blogg. En tjej på snart 16 år som ska börja på naturvetenskapliga programmet till hösten men innan dess njuta av 10 veckors sommarlov. Bloggen handlar om min vardag som består av vänner, musik och en hel del annat. Trevlig läsning! Nedräkningar
dagar till jag fyller 16
dagar till gymnasiet börjar
dagar till jag fyller 18
dagar till N kommer hem
dagar till nyårsafton
dagar till 2012
2009
Februari Mars April Maj Juni Juli Augusti September Oktober November December
2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Kategorier
Skola Vardag Minnen Vänner Mina ppiller Musik Buzzador
RSS 2.0