Förbjud rökning i bussbås

Ja, det kom jag på idag när jag väntade på bussen. Nåt jag tänkt på flera gånger. Skulle hem, var trött i benen och satte mig ner i båset. På andra bänken sitter en tjej och snackar i telefon. Hon tar upp en cigarett, och röker den. En till, och en till. Och jag får dra i mig skiten. Jag h a t a r stinken av rök. Jag riktigt avskyr den. Jag drar mig ifrån att krama folk som röker, vill inte ens vara i närheten av dom ifall dom stinker massa rök. Än mindre känna deras andedräkt. Och eftersom man nu snackar om att förbjuda rökning på uteserveringar (sjukt bra, ja) så vill jag förbjuda rökning i bussbås. Ickerökare ska inte behöva anpassa sig för de som röker och ställa sig utanför. Varför röka i ett bås där den äckliga röken bara samlas och alla får andas in den? Det borde vara de med ovanan som får ställa sig utanför och röka. Tycker ni inte?

Kommentarer
Postat av: melina

är det int det? har sett massor av "tack för att du inte röker här"skyltar iaf. det kanske var i hässleholm isåfall jag såg det hahaha

2010-06-18 @ 22:07:22
Postat av: Caroline svarar

Hahaha det är sånt mesigt. Vill att det ska stå "Röker du här får du böta 600kr" eller nåt hahaha. (A)

2010-06-18 @ 22:27:05
URL: http://carolinesophie.blogg.se/
Postat av: melina

hahha som i hongkong. på minibussarna står det "buckle up eller betala 8000$!!!!!!!" på 10 olika sätt.

det är kul att åka minibuss där förresten. känns som nån halvfattig karusell hahaha. dom kör sjukt snabbt och gasar ännu mer ifall marken är ojämn

2010-06-18 @ 22:47:36

Tänk på detta innan du kommenterar:
Reklam/spamkommentarer tas bort omedelbart.
Jag svarar inte på designfrågor
Kommentera snällt
Och sist men inte minst, tack för att du kommenterar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Presentation
Hallå där! Du har kommit till Carolines blogg. En tjej på snart 16 år som ska börja på naturvetenskapliga programmet till hösten men innan dess njuta av 10 veckors sommarlov. Bloggen handlar om min vardag som består av vänner, musik och en hel del annat. Trevlig läsning! Nedräkningar
dagar till jag fyller 16
dagar till gymnasiet börjar
dagar till jag fyller 18
dagar till N kommer hem
dagar till nyårsafton
dagar till 2012
2009
Februari Mars April Maj Juni Juli Augusti September Oktober November December
2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Kategorier
Skola Vardag Minnen Vänner Mina ppiller Musik Buzzador
RSS 2.0