1/3/2010

Ja då ska man tänka tillbaks på hur dan var. Min väckarklocka ringde aldrig, blev väckt av pappa vid 20 över 7 som undrade ifall jag hade sovmorgon idag. Vadå sovmorgon? Vad är klockan? Och jag hade fått 40 minuter extra sömn. Som inte var så välbehövligt och hjälpte knappast mot stressen jag fick. Hade noll koll på nånting och den där halsonten tog livet av mig så bestämde mig för att köpa halstabletter innan skolan började. Men eftersom jag vaknat så sent kom jag iväg senare också. Kom en ca kvart försent till mentorstiden. Det är mer på en dag än sammanlagt under hela tiden jag gått på rörsjö typ. Haha ;) Men nu känns det som att det knappt spelar roll i nian. Jag kommer aldrig komma upp i nån skolknivå så små förseningar spelar knappast nån roll. Bara att jag blir stressad. Men efter mentorstiden var det dags för biologi. Provet tillbaka, fick alla rätt. På textfrågorna, på musklerna sög jag däremot. Hehe. Men jag kunde inte nöja mig med mindre, hade jag fått VG på provet hade jag fått en betygsvarning. Det kommer senare när NO Np kör igång.

Iallafall, efter det skulle vi ha tyska. (4 långa lektioner innan lunch, uh!) Jag trodde vi skulle få reda på vad vi skulle ha prov på. Så vi iallafall har 2 veckor på oss att plugga. Men det ska vi få nästa måndag. 4 dagar för ett tyskprov. Det får vi när vi ska ha typ 15 glosor. Uh, känner ingen motivation för tyskan alls nu. Känns som jag suger mer än nånsin där nu. Det är så mycket roligare för mig att satsa på ämnena jag kan. Mycket roligare att snacka på lektionerna, antingen det eller att glo in i böckerna och låtsas fatta när läraren går förbi. Innan maten skulle vi ha matte. Kaos, två grupper som skulle slås ihop för vår lärare var borta. Jag och Mel satt och planerade istället. En planering jag ska ta tag i om en ca halvtimme. 10 uppgifter/dag = Klarar att göra ALLA uppgifter till provet. Har aldrig hänt förr, men det får hända nångång. Efter lunch kände jag mig riktigt kass. Ville inte äta nåt, kände mig hängig och på so:n var det värst. Sista lektionen, efter det handlade jag grönsaker. (Läs: choklad) men det var jag värd efter en sån pissdag.


Kan ju passa på och visa upp min nördminiräknare. Som jag inte hittar procent på, inte så bra nu när jag ska räkna med det. Mycket skönare att skriva på än mobilen ju. Gah

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Fin blogg =)



En sån där miniräknare brukar det vara krav på när man börjar i gymnasiet så vänj dig vid den. Den är guld värd att kunna.

2010-03-02 @ 22:14:12
URL: http://maffiosa.blogg.se/

Tänk på detta innan du kommenterar:
Reklam/spamkommentarer tas bort omedelbart.
Jag svarar inte på designfrågor
Kommentera snällt
Och sist men inte minst, tack för att du kommenterar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Presentation
Hallå där! Du har kommit till Carolines blogg. En tjej på snart 16 år som ska börja på naturvetenskapliga programmet till hösten men innan dess njuta av 10 veckors sommarlov. Bloggen handlar om min vardag som består av vänner, musik och en hel del annat. Trevlig läsning! Nedräkningar
dagar till jag fyller 16
dagar till gymnasiet börjar
dagar till jag fyller 18
dagar till N kommer hem
dagar till nyårsafton
dagar till 2012
2009
Februari Mars April Maj Juni Juli Augusti September Oktober November December
2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Kategorier
Skola Vardag Minnen Vänner Mina ppiller Musik Buzzador
RSS 2.0