Självkänsla - ny kategori

Yes, ni läste rätt. Mitt förra inlägg om självkänsla uppskattades, och jag känner att jag har mer att säga inom ämnet så varför inte göra det till en återkommande kategori? :)

Och denna gång tänkte jag ta upp det jag läste i kissies blogg. Man vet ju redan med säkerhet att Kissie är en väldigt osäker tjej som fallit för den här barbietrenden och försöker efterlikna det. Fine with me, men när det är så att min syrra som är 10 år och säger att hennes stora förebild har gått från att vara mig till Kissie, så är det nåt som gått snett. (Jag är kanske inte bästa personen att efterlikna alltid heller, men jag har sunda värderingar.) Även fast hon säger att hennes mål inte är att vara en förebild, så påverkar man. Hela tiden, och hur mycket har 10-14 åringar mentalt att sätta emot? När de hela tiden blir impregnerade med "Senaste vikttipsen! Tappa 10kg innan sommaren!"


(Printscreen från Kissies blogg..)

Som svar på hennes fråga, JAG hade inte förstorat brösten "om jag haft råd" eller ens om jag fått chansen att göra det gratis. För vad betalade hon egentligen? 40.000 drygt om jag inte minns fel. Jag blir helt blind, och funderar på vad mycket annat jag skulle kunnat gjort för 40.000. Rest utomlands, köpt en kamera, sparat inför framtiden. Ska jag betala så mycket för två bollar med silikon i för jag vill framhäva något som är falskt? Självkänslan sitter inte i brösten. Och ni ser också det på henne som ett extremt bra exempel. Hon har fixat brösten, men vill ha större. Hon har fixat läpparna, och fortsätter. Hon fixar kindbenen, och hon vill operera näsan. Man blir aldrig nöjd. För det är en sak jag har kommit på utan att behöva operera mig. Självkänska kan inte köpas. Sen är det olika för hur mycket pengar man behöver spendera för att komma fram till det. Den som kan fixa självkänslan för dig - är ingen annan än du. Du måste bygga upp en bra grund inom dig själv. Hur ska det hjälpa dig att ha (väldigt) misslyckade silikontuttar som alla vet om att de är falska och missbildade? Det sitter inte i kupan. Utan den som bär kroppen. Det blir som en drog för de tjejerna, och tillslut hamnar de i en sits de önskar de inte satt sig i från början.

Dagens självkänsletips:
Operera inte fysiskt, utan psykiskt. Betydligt billigare och en betydligt bättre grej för dig själv och din kropp.

Kommentarer
Postat av: julia

samma här, jag hade inte ens haft tanken i att förstora mina bröst om jag fick det gratis. aldrig.

2010-05-04 @ 16:46:15
URL: http://erlingsdottir.blogg.se/
Postat av: Nada

bra inlägg(Y):D

2010-05-04 @ 18:18:40

Tänk på detta innan du kommenterar:
Reklam/spamkommentarer tas bort omedelbart.
Jag svarar inte på designfrågor
Kommentera snällt
Och sist men inte minst, tack för att du kommenterar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Presentation
Hallå där! Du har kommit till Carolines blogg. En tjej på snart 16 år som ska börja på naturvetenskapliga programmet till hösten men innan dess njuta av 10 veckors sommarlov. Bloggen handlar om min vardag som består av vänner, musik och en hel del annat. Trevlig läsning! Nedräkningar
dagar till jag fyller 16
dagar till gymnasiet börjar
dagar till jag fyller 18
dagar till N kommer hem
dagar till nyårsafton
dagar till 2012
2009
Februari Mars April Maj Juni Juli Augusti September Oktober November December
2010
Januari Februari Mars April Maj Juni
Kategorier
Skola Vardag Minnen Vänner Mina ppiller Musik Buzzador
RSS 2.0